image alt text

Trainingen



Het organiseren van trainingen of informatiebijeenkomsten vergt een intensieve voorbereiding.

Door in kaart te brengen wat uw wensen zijn, kan de voorbereiding volgens strakke lijnen worden opgevolgd:

- Wie is uw doelgroep?

- Wat is uw doel?

- Wat is uw budget?

- Beschikt u over interne trainers en/of middelen?

 

In veel gevallen treedt de behoefte tot een training op bij een collectieve wijziging binnen een organisatie. Denk daarbij aan het implementeren van nieuwe software (uitrollen van Windows 7, financiële systemen waarin men uren boekt etc.), nieuwe wetgeving of andere wijzigingen die doorgevoerd moeten worden op uw werkvloer.

Wat ‘nieuw’ is, behoeft uitleg.

En; oefening baart kunst…

Vaak levert de leverancier van een nieuwe tool al de mogelijkheden tot trainingen. 

E-learning tools, trainers die tegen een (gereduceerd) tarief een collectieve/klassikale training kunnen geven of ‘hand-outs’ die standaard afgegeven kunnen worden aan medewerkers, voorafgaand aan hun eerste werkelijke kennismaking met de nieuwe software/systemen/wetgeving.

Wat werkt het beste? En wat past binnen uw beleid en budget?

Informatie over de doelgroep en middelen is tevens onderdeel van het communicatieplan.

Wat gaan we doen? En hoe laten we dat ‘landen’ bij de gebruikers?

Op basis van de samenstelling van uw doelgroep en de cultuur binnen het bedrijf, zal ook budget vrijgemaakt moeten worden om de juiste trainingsmiddelen toe te passen.

Waar mogelijk, kan dit uiteraard ‘kosteloos’ (basis e-learning tools worden veelal beschikbaar gesteld door leveranciers bij uitgave van certificaten voor gebruik van de software – dit kan bijvoorbeeld door middel van een portal die standaard beschikbaar is op de website van de leverancier, of beschikbaar gesteld kan worden via een link).

Hetzelfde geldt voor nieuwe regels door een wijzigende wetgeving:

(bijv. Compliance richtlijnen)

De overheid zal u van informatie kunnen voorzien omtrent het implementeren van de juiste systemen en regels en informatiebijeenkomsten daartoe. Dit biedt handvatten om uw medewerkers op de juiste manier op te leiden en te voldoen aan de nieuwe richtlijnen.

Waar noodzakelijk, dient dit wel aangevuld te worden met het juiste pakket.

SLA’s opstellen met leveranciers en contractbeheer? Een check op de facturatie?

Het onderzoeken van de juiste mogelijkheden en het contracteren van leveranciers, is iets dat Host Interim graag voor u doet. Uiteraard volgens uw eigen Inkoop richtlijnen.

Organisatie van interne – of externe trainingen voor uw medewerkers maakt eventueel onderdeel uit van dit traject.

Denk daarbij aan:

Planning volgens uw business behoeften- en timing afstemmen met uw management. Contacten onderhouden met de leverancier van de training (en bekijken of interne medewerkers de training aan hun collega’s kunnen geven!), alsmede het faciliteren van de juiste locatie en trainingsmiddelen…

Als u hierin een behoefte tot ondersteuning herkent, zijn we u uiteraard graag van dienst en kunt u vrijblijven contact met ons opnemen.